FILMES E MULTILETRAMENTOS: FERRAMENTAS MULTIMIDIÁTICAS AUXILIANDO O ENSINO DE LÍNGUA INGLESA
Resumo
Link para a apresentação: http://evidosol.textolivre.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=4385
Palavras-chave
Texto completo:
PDFReferências
BOXER, Diana, & PICKERING, Lucy. “Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: the case of complaints”. ELT Journal, v. 49, n° 1, 1995, pp. 44-58.
BROWN, H. Douglas. Principles of Language Learning and Teaching. NY: Pearson, 2007.
CLARKE, David. “Communicative theory and its influence on materials production”. Language Teaching, vol. 22, n. 2, 1989, p. 73 – 86.
DONAGHY, Kieran, & WHITCHER, Anna. How to Write Film and Video Activities (versão Kindle). ELT Teacher 2 Writer, 2015. URL . Acessado em 02/03/2017
DÖRNYEI, Zoltan, & USHIODA, Ema. Teaching and Researching Motivation. Pearson Education Ltd, 2001.
DUBOC, Ana Paula Martinez, & FERRAZ, Daniel. Letramentos críticos e formação de professores de inglês: currículos e perspectivas em expansão. In: JORDÃO (Org.). Letramentos e Multiletramentos no Ensino de Línguas e Literatura. Revista X, vol. 1, 2011, pp. 19 – 32.
GILMORE, Alex. “Authentic materials and authenticity in foreign language teaching”. Language Teaching. Cambridge, vol. 40, n. 2, 2007, pp. 97 – 118.
GRUPO DE NOVA LONDRES. “A pedagogy of multiliteracies: designing social futures”. Harvard Educational Review, vol. 66, n. 1, 1996, pp. 60 – 93.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. Longman, 2001.
KING, Jane. “Using DVD feature films in the EFL classroom”. ELT Newsletter, 2002. URL . Acessado em 03/03/2017
MCGRATH, Ian. Teaching materials and the roles of EFL/ESL teachers. Bloomsbury, 2013.
MISHAN, Freda. Designing Authenticity into Language Learning Materials. Bristol: Intellect Books, 2005.
ROJO, Roxane. Pedagogia dos multiletramentos: diversidade cultural e de linguagens na escolar. In: ROJO, Roxane, & MOURA, Eduardo. (orgs.) Multiletramentos na escola. São Paulo: Parábola Editorial, 2012, pp. 11 – 31.
SHERMAN, Jane. Using Authentic Video in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
XAVIER, Rosely Perez. “O que os alunos pensam sobre o livro didático de inglês?”. Trabalhos em Linguística Aplicada, vol. 47, n. 1, 2008, pp. 65 – 89.
Apontamentos
- Não há apontamentos.
ISSN 2317-0239 (Eletrônico)