XI Semana de Estudos Germânicos
Belo Horizonte, 24 a 27 de outubro de 1994
Faculdade de Letras, Universidade Federal de Minas Gerais, Brasil
Sumário
Prefácio
Ana Maria Carneiro de Melo Coelho, George Otte, Irene Ferreira de Souza, Kevin John Keys, Reinildes Dias
|
6
|
Artigos
A relação professor-aluno-livro didático e aprendizagem de L2
Maria da Graça Gomes Paiva
|
15-31
|
Estratégicas de aprendizagem de línguas estrangeiras
Vera Lúcia Menezes de Oliveira e Paiva
|
32-40
|
Inglês instrumental: using strategies to teach English as a foreign language
Reinildes Dias
|
41-56
|
Phonology and pronunciation for practising teachers
Kevin John Keys
|
57-58
|
Teaching American literature in the postmodern age
Ana Lúcia Almeida Gazolla
|
61-73
|
Renderings: a poudian reading
Irene Ferreira de Souza
|
74-80
|
Intersemiotic translation: the Peircean basis
Júlio César Jeha
|
81-87
|
Foregrounding the background music in Hitchcock's films
Margareth Anne O'Connor
|
88-98
|
Filmed versions of Shakespeare
Thaïs Flores Nogueira Diniz
|
99-107
|
American gothic: terror from and of the soul
Samuel Coale
|
108-114
|
The dialectics of family and gender in toys in the Attic and Jorginho o Machão
Júnia de Castro Magalhães Alves
|
115-122
|
Virginia Woolf's A room of one's own and the unlikely tradition of women's writing
Sandra Regina Goulart Almeida
|
123-135
|
Primitive and modern: some translations
David Murray
|
136-147
|
Reflexões sobre ensinar a aprender segundo Brecht
Vilma Botrel Coutinho de Melo
|
151-163
|
Anais da XI Semana de Estudos Germânicos
|
1-164
|