Robert Browning, "il maestro di S. Marco" - a study of the musical structure of "a tocata of Galupp's "

Aimara da Cunha Resende

Abstract


Abstract: On first reading "A TOCCATAOF GALUPPl'S" one is puzzled at the misleading title. How can Galuppi have his name connected with the form of the toccata when this latter had its birth in the 16th. century and its splendour in the seventeenth, while Galuppi lived in the elghteenth century? Besides, though Baldassare Galuppi came to be a "maestro di S. Marco", his fame is due to compositions for buffo opera and mainly for the sonatas.

References


ABBIATl, Franco. História de la música. Trad. Baltasar Semper. México: Imprenter Nuevo Mundo, 1958. t. I.

CARPEAUX, Otto Maria. Uma nova história da música. Rio de Janeiro: Zahar, 1958.

ENCICLOPEDIA ITALIANA DI SCIENZE, LETTERE ED ARTI. Milano: Ed. Instituto G. Treccani, 1932. v. XVI.

PLUMB, J. H. et alli. El renacimiento, cultura y arte de una epoca. Barcelona: Ed. Labor, 1961.

SPALDING, W. R. Manuel d'analyse musicale. Trad. M. Firmin Roz. Paris: Payot, 1950.




DOI: http://dx.doi.org/10.17851/0101-3548.3.6.98-106

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Cadernos de Linguística e Teoria da Literatura
ISSN 0101-3548 (impressa)

Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.